loading...

تهویه نوین ایرانیان

مزاياي استفاده از داکت اسپليت چيست؟ کارکرد ساده‌اي دارد ، هزينه خريد آن نسبت به چيلر و ميني چيلر کمتر است ، طول عمر مناسبي دارد ، براي هر واحد مسکوني به صورت مستقل قابل نصب مي باشد و هزينه هاي ب

تهویه نوین ایرانیان بازدید : 52 پنجشنبه 03 تیر 1400 نظرات (0)

مزاياي استفاده از داکت اسپليت چيست؟

کارکرد ساده‌اي دارد ، هزينه خريد آن نسبت به چيلر و ميني چيلر کمتر است ، طول عمر مناسبي دارد ، براي هر واحد مسکوني به صورت مستقل قابل نصب مي باشد و هزينه هاي برق آن به صورت مستقل محاسبه مي گردد که از چيلر که به عنوان يک سيستم مرکزي مي باشد و به صورت اشتراکي از آن استفاده مي شود از اين منظر بسيار مناسبتر است.

معايب استفاده از داکت اسپليت چيست؟

امکان تنظيم دما در هر بخش از واحد به صورت مجزا وجود ندارد و در صورت نصب غيرکارشناسي صداي يونيت داخلي که در واحد مسکوني نصب مي شود زياد مي باشد همچنين مصرف برق نسبتاً بالايي دارد.

تفاوت داکت اسپليت با کولر گازي يا اسپليت چيست؟

نحوه کارکرد هر دو دستگاه يکسان است اما يونيت داخلي دستگاه سوالات متداول داکت اسپليت در زير سقف نصب مي شود و به وسيله کانال هاي تهويه هواي مطبوع را به فضاهاي تهويه شونده انتقال مي دهد ولي کولرهاي گازي معمولي که اصطلاحاً به آن اسپيلت مي‌گويند فقط محيطي که دستگاه در آن قرار دارد را تهويه مي کند.

کدام يک از داکت اسپليت ها مصرف برق کمتري دارند؟

داکت اسپليت اينورتر زيرا زماني که دماي محيط به دماي تعيين شده براي محيط برسد کمپرسور در دور پايين تري کار مي کند و در نتيجه تعداد روشن و خاموش شدن کمپرسور با اين روش کاهش پيدا مي‌کند ، بيشترين مقدار مصرف برق هنگام روشن يا خاموش شدن کمپرسور مي‌باشد و اين عمل باعث مصرف بهينه انرژي مي گردد.

آيا چيزي به نام AC d splitless duct وجود دارد؟

يک ميني اسپليت AC بدون مجرا دقيقاً همانطور که به نظر مي رسد: يک نسخه کوچک از سيستم تهويه مطبوع مرکزي اسپليت است. اما از کانال براي رساندن هواي خنک استفاده نمي کند ، بنابراين از اتلاف انرژي ناشي از کانالهاي نشتي جلوگيري مي کند.

سيستم هاي ميني اسپليت داکتال چگونه هستند؟

شناخته شده ترين و معمولاً مورد استفاده ترين سيستم ميني اسپليت ، سيستم بدون مجراي ديواري است. آنها در سراسر جهان ديده مي شوند و در اينجا در آمريکاي شمالي مورد توجه قرار گرفته و مورد استفاده قرار مي گيرند ، به ويژه در خانه هايي که بار گرمايشي و سرمايشي کمي دارند. به طور معمول ، تصور مي شود که آنها فقط در فضاهاي کوچک مانند اتاق هاي پاداش ، آپارتمان هاي گاراژ و غيره خدمت مي کنند.

سوالات مربوط به داکت اسپليت

براي ميني اسپليت بدون کانال به چند BTU نياز داريد؟

هنگامي که فقط يک اتاق ممکن است به خنک سازي نياز داشته باشد ، با Central Air شما بايد يک خانه را خنک کنيد. از سوي ديگر ، انشعابات بدون کانال بدون فقط کانالهايي که مي خواهيد خنک مي شوند و نه مناطقي که نمي خواهيد. 18،000 BTU حداقل واحد هواي مرکزي است. با استفاده از ميني انشعابات بدون مجراي هدايت شده توسط اينورتر ، مي توانيد حداقل از 3000 BTU استفاده کنيد.

کوره يا ميني منشعب مجاري کدام يک بهتر است؟

واحدهاي کانال باريک بسيار کمتر از کوره کار مي کنند ، اين قاعده کلي کار نمي کند. شما به طور کلي حداکثر 1/0 "عرض فيلتر مي خواهيد ، بنابراين براي درجه بندي فيلترهاي معمولي که به 150fpm مي رسد ، بنابراين 400cfm شما به يک فيلتر 16x25 نگاه مي کند. بزرگتر هميشه بهتر است.

"کولر گازي ميني اسپيلت بدون کانال چيست؟"

يک ميني اسپليت AC بدون مجرا دقيقاً همانطور که به نظر مي رسد: يک نسخه کوچک از سيستم تهويه مطبوع مرکزي اسپليت است. اما از کانال براي رساندن هواي خنک استفاده نمي کند ، بنابراين از تلفات انرژي ناشي از کانالهاي نشتي جلوگيري مي کند.

يک کولر گازي ميني اسپليت بدون کانال از 3 قسمت اصلي تشکيل شده است:

يک واحد کندانسور واقع در خارج از خانه شما

يک واحد اواپراتور / دمنده در اتاقي قرار دارد که به آن نياز به خنک سازي داريد

يک مجرا که واحد داخلي و خارجي را بهم متصل مي کند (در مجراي کابل برق ، لوله مبرد ، لوله مکش و تخليه ميعانات وجود دارد)

آنها کوچک ، ساکت و آرام هستند و گزينه هاي مختلفي براي خنک سازي موثر اتاق هاي مختلف در خانه شما دارند.

آنها همچنين داراي يک کنترل از راه دور هستند بنابراين استفاده از آنها راحت است.

"چه زماني به کولر گازي ميني اسپليت بدون کانال نياز دارم؟"

از آنجا که ميني انشعابات به کانال احتياج ندارند و بنابراين به حداقل نصب نياز دارند ، براي افزودن خنک کننده براي:

بازسازي خانه

اضافات خانگي

اتاق هاي خورشيد

گاراژها

منطقه بندي (براي خانه هايي که طبقه بالا در تابستان به طور غيرقابل تحمل گرم است عالي است)

"کولر گازي ميني اسپليت بدون کانال چقدر هزينه دارد؟"

هزينه به عوامل مختلفي بستگي دارد ، از جمله:

امتياز بهره وري انرژي (SEER) انتخاب شد

اندازه (تن) سيستم

تعداد واحدهاي اواپراتور / دمنده

نام تجاري

هزينه نصب نيز بستگي به هزينه اي دارد که پيمانکار از شما مي گيرد.

مزاياي سيستم ميني اسپليت پمپ حرارتي نسبت به سيستم هاي سنتي

تقسيم ميني بر خلاف سيستم هاي حرارتي مرکزي ، مقدار دقيق گرما يا هواي خنک را مستقيماً به داخل مناطق هدايت مي کند. به موجب آن فقط مناطق گرمايش / سرمايش در آن زمان مورد نياز است.

سيستم هاي Multi-Split همچنين به صاحبان خانه اجازه مي دهد تا در خانه خود مناطق ايجاد کنند ، اين بدان معناست که ديگر مجبور به خنک سازي يا گرم کردن اتاق هايي که در آن اشغال نمي کنند نيستند.

کيفيت هوا بهبود يافته (IAQ) با استفاده از سيستم هاي سنتي HVAC ، مجاري هوا بايد به طور منظم توسط متخصصان تميز شوند - و حتي پس از تميز کردن ، گرد و غبار و مواد آلرژي زا مي توانند در عقب بمانند.

سيستم هاي بدون کانال مي توانند گرد و غبار ، باکتري ها ، گرده گل ها ، مواد آلرژي زا و ساير ذرات معلق در هوا را به شدت کاهش دهند. سهولت نصب - نصب سيستم هاي بدون کانال آسان تر و زمان بر است. هر واحد داخلي روي لوله هاي کوچکي از واحد کندانسور خارجي کار مي کند و فقط به يک سوراخ سه اينچي در ديوار شما احتياج دارد. نيازي به بازسازي ديوارها و سقف ها در اطراف کانال ها و از بين رفتن متر مربع با ارزش در فضاي داخلي نيست.

ميزان انتشار کربن را کاهش دهيد - سيستم هاي کوچک ، قابل انعطاف ، Energy Star و داراي کانال بدون درجه کارآيي نسبت به سيستم هاي هواي مرکزي کار مي کنند. آنها همچنين از R410A استفاده مي کنند که نسبت به ديگر مبردها با اوزن بسيار دوستانه تر است.

برچسب ها رساندن هواي خنک ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟