loading...

تهویه نوین ایرانیان

کمپرسور و کندانسور چيست؟ کمپرسور گاز را \"فشار مي دهد\". ... در واقع مبرد گازي را به مايع تبديل مي کند ، که در سرتاسر سيستم A / C استفاده مي شود تا در نهايت هواي سرد توليد شود. کندانسور وظيفه دارد که گ

تهویه نوین ایرانیان بازدید : 54 شنبه 04 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کمپرسور و کندانسور چيست؟

کمپرسور گاز را "فشار مي دهد". ... در واقع مبرد گازي را به مايع تبديل مي کند ، که در سرتاسر سيستم A / C استفاده مي شود تا در نهايت هواي سرد توليد شود. کندانسور وظيفه دارد که گاز تحت فشار را از کمپرسور گرفته و به بخار مايع تبديل کند.

کندانسور

کندانسور واحد AC چيست؟

کندانسور (يا کندانسور AC) قسمت بيروني يک تهويه هوا يا پمپ حرارتي است که بسته به زمان سال ، گرما را آزاد يا جمع مي کند. ... فن کندانسور يک جز vital حياتي است و براي تسهيل انتقال گرما ، هوا را از طريق سيم پيچ عبور مي دهد.

کندانسور در علم چيست؟

در شيمي ، خازن دستگاه آزمايشگاهي است که براي خنک کردن بخارات - يعني تبديل آنها به مايعات - با خنک کردن آنها استفاده مي شود. ... ساده ترين و قديمي ترين کندانسور فقط يک لوله طولاني است که بخارها از طريق آن هدايت مي شوند و هواي بيرون خنک کننده را تأمين مي کند.

سه عملکرد کندانسور چيست؟

عملکرد کندانسور اجازه مي دهد تا بخار مبرد تحت فشار و دماي بالا متراکم شده و گرما را خارج کند. سه نوع اصلي وجود دارد: کندانسورهاي خنک کننده هوا ، تبخير و خنک کننده آب.

چگونه مي توان فهميد که کندانسور من مسدود است؟

با يک خازن مسدود ، حتي اگر مقدار مبرد مناسبي در سيستم داشته باشيد ، فشارهاي بيشتري را متوجه خواهيد شد. اين فشارهاي بالاتر در دو طرف بالا و پايين مشاهده مي شود. کندانسورها به دليل باقي مانده ذرات موجود در مبرد در معرض گرفتگي هستند

آشنايي با معايب کندانسور

در اين بخش مي خواهيم معايب کندانسور را بررسي نماييم :

گرد و خاک و جرم گرفتن: به علت آن که کندانسور يکي از قطعه هاي خارجي کولر مي باشد و بيرون آپارتمان نصب مي شود به همين دليل اين قطعه قطعاً در دسترس گرد و خاک و پر از جرم مي شود و سبب اختلال در فرايند خنک شدن مي شود که بايد حتماً درون لوله ها را شست.

ايجاد شکاف در اين وسيله به علت پوسيدگي و ضربه ديدن: به وجود آمدن چنين مسئله اي بسيار خطرناک مي باشد و بايستي خيلي زود اقدام به تعمير آن توسط کارشناسان کولر گازي نمود. کاربرد آب داخل لوله ها سبب به پوسيدگي داخل لوله مي شود.

امکان يخ زدگي کولر در زمستان: هنگامي که کولر گازي در وضعيت زمستانه قرار مي گيرد توسط قطعه اي با نام شير برقي باعث شده تناوب کولر گازي وارونه شود و هواي گرم به درون مکان مورد نظر هواي سرد به بيرون منتقل شود در اين صورت امکان يخ زدگي  اين سيستم خيلي زياد است.

از ديگر معايب کندانسور خراب شدن شير برقي: اگر اين قطعه نتواند در تايم صحيح، تناوب را وارونه کند هواي سرد به بيرون منتقل مي شود و چون هواي بيرون خيلي سرد است  باعث يخ بستن کولر گازي مي شود.

کمبود شارژ گاز: اگر کولر گازي به ميزان لازم شارژ نداشته باشد باعث يخ بستن کندانسور و اينکه امکان يخ بستن لوله آن در فصل سرد خيلي زياد است که با شارژ  گاز آن مي توان مانع از مشکل شد.

عملکرد اصلي کندانسور چيست؟

هدف از کندانسور دريافت گاز پرفشار از کمپرسور و تبديل اين گاز به مايع است. اين کار را با انتقال گرما يا اين اصل انجام مي دهد که گرما هميشه از يک ماده گرم کننده به يک ماده خنک تر منتقل مي شود.

کندانسور AC چگونه کار مي کند؟

کمپرسور گاز مبرد را تحت فشار قرار داده و مبرد را به داخل سيم پيچ کندانسور واحد خارجي مي فرستد. يک فن بزرگ هواي بيرون را از طريق سيم پيچ کندانسور مي کشد و به هوا اجازه مي دهد انرژي گرمايي را از خانه جذب کرده و آن را در خارج آزاد کند. در طي اين فرآيند ، مبرد دوباره به مايع تبديل مي شود.

کندانسور اسپري چگونه کار مي کند؟

خازن اسپري. خنک کننده با استفاده از نازل در ظرفي که بخار به آن تأمين مي شود ، پاشيده مي شود. ... (وقتي جريان بخار به حدي باشد که جريان رو به پايين ميعانات متوقف و متوقف شود ، سيل يک حالت ناپايدار است)

کندانسور يخچال چگونه کار مي کند؟

کندانسور پشت يخچال قرار دارد و احتمالاً کاملاً گرد و غبار است. در داخل ، مبرد خنک شده و متراکم مي شود ، به اين معني که از گاز دوباره به مايع تبديل مي شود. ... وقتي حسگر حس کرد که داخل يخچال به اندازه کافي سرد است ، کمپرسور را خاموش مي کند.

چه عواملي باعث خرابي کندانسور مي شود؟

خرابي هاي برق: برق موتورهاي داخل کندانسور را که فن و کمپرسور را کار مي کنند تأمين مي کند. سو عملکرد با رله هاي الکتريکي ، خازن ها يا سيم کشي داخل موتور مي تواند باعث از کار افتادن اين اجزاي حياتي شود و روند خنک سازي را پايين يا کاملاً متوقف کند.

چگونه مي توان خازن را از حالت انسداد خارج کرد؟

اگر اين مورد هنوز خط تخليه کندانسور شما را پاک نکرده است ، يا اگر شما فقط يک چسب براي دقيق بودن هستيد ، مي توانيد با استفاده از يکي از مايعات خورنده ترجيحي خود (سفيد کننده ، سرکه يا پراکسيد) هرگونه انسداد را از بين ببريد (مراقب باشيد: اگر نقطه خروج خط تخليه شما خارج است ، اين مايع بايد از آن نقطه خروج خارج شود ، ...

کندانسور در اتومبيل چه کاري انجام مي دهد؟

خازن تهويه مطبوع رادياتوري است که بين مشبک اتومبيل و رادياتور خنک کننده موتور قرار گرفته و در آن مبرد گازي گرما را ريخته و به حالت مايع برمي گردد. مبرد مايع به سمت اواپراتور داخل داشبورد جاري مي شود ، جايي که کابين را خنک مي کند.

چرا لوله هاي کندانسور معمولاً افقي هستند؟

لوله ها صاف هستند. و براي سطح صاف ، تراکم از نوع تراکم فيلم خواهد بود ، يعني در طول تراکم يک فيلم روي سطح تشکيل مي دهد. ... بدين ترتيب لوله ها در حالت افقي قرار مي گيرند تا چگالش سريعتر انجام شود.

آيا کندانسور بد مي تواند باعث گرم شدن بيش از حد شود؟

يکي ديگر از علائمي که ممکن است در صورت خرابي فن خود را نشان دهد ، گرم شدن بيش از حد وسيله نقليه در حالي که موتور در حال کار با AC است. در طول فرايند تبديل ، کندانسور AC قادر به توليد مقدار قابل توجهي گرما است ، که مي تواند بر روي دماي کلي موتور تأثير بگذارد و باعث گرم شدن بيش از حد شود.

اگر کندانسور AC کثيف باشد چه اتفاقي مي افتد؟

هنگامي که سيم پيچ کندانسور کثيف مي شود ، مانع انتقال گرما مي شود که براي خنک کننده کارآمد بسيار مهم است. اين باعث مي شود کمپرسور بيشتر کار کند ، دماي کلي کار واحد را افزايش مي دهد و با گذشت زمان ، عمر آن را کوتاه مي کند.

برچسب ها کمپرسور گاز ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟