loading...

تهویه نوین ایرانیان

فن کويل واحد فن کوئل (FCU) که با نام واحد فن عمودي فن (VFC) نيز شناخته مي شود ، دستگاهي متشکل از مبدل حرارتي (سيم پيچ) و فن است. به عنوان بخشي از سيستم HVAC که در ساختمانهاي مسکوني ، تجاري و صنعتي با

تهویه نوین ایرانیان بازدید : 62 شنبه 22 خرداد 1400 نظرات (0)

فن کويل

واحد فن کوئل (FCU) که با نام واحد فن عمودي فن (VFC) نيز شناخته مي شود ، دستگاهي متشکل از مبدل حرارتي (سيم پيچ) و فن است. به عنوان بخشي از سيستم HVAC که در ساختمانهاي مسکوني ، تجاري و صنعتي با استفاده از تهويه مطبوع اسپليت داکت يا با خنک کننده کارخانه مرکزي يافت مي شود ، يک واحد فن کوئل اغلب به کانالها و ترموستات متصل مي شود تا دماي يک يا چند فضا را تنظيم کند. در صورت استفاده از چيلرها به واحد اصلي انتقال هوا براي هر فضا. ترموستات با استفاده از يک شير کنترل سرعت فن و / يا جريان آب به مبدل حرارتي را کنترل مي کند.

واحدهاي فن کوئل به دليل سادگي و انعطاف پذيري نسبت به سيستم هاي 100% هواي تازه داکت (VAV) يا سيستم هاي گرمايش مرکزي با واحد هاي انتقال هوا يا تيرهاي سرد مي توانند از نظر اقتصادي نصب شوند. تنظيمات مختلف واحدي از جمله افقي (سقف نصب شده) يا عمودي (کف نصب شده) موجود است.

خروجي صدا از FCU ها ، مانند هر شکل ديگر از تهويه مطبوع ، اساساً به دليل طراحي واحد و مصالح ساختماني اطراف آن است. برخي از آنها سطح سر و صدا را به پايين NR25 يا NC25 ارائه مي دهند

خروجي از FCU را مي توان با مشاهده دماي هواي ورودي به واحد و دماي هواي خارج شده از واحد ، همراه با حجم هواي منتقل شده از واحد ، تعيين کرد. اين يک بيان ساده است و در مورد نسبتهاي حرارت معقول و ظرفيت حرارتي خاص هوا ، بيشتر مطالعه مي شود ، که هر دو تأثير بر عملکرد حرارتي دارند.

واحد فن کوئل چيست؟

يک واحد فن کوئل را مي توان با يک کابينت فلزي رنگ آميزي شده اشغال فضاي مطبوع در معرض ديد قرار داد و يا با يک صفحه ديواري يا مجاري متصل به فضاي مطبوع فرو رفت. واحدهاي فن کوئل ما در سه تنظيمات اساسي وجود دارند: افقي در سقف يا در امتداد آن ، ارتفاع ديوار به صورت عمودي و بخاري هاي پايين واحد در امتداد ديوار.

طراحي و بهره برداري

واحد فن کوئل طيف وسيعي از محصولات را در بر مي گيرد و براي کاربران ، مشخص کننده ها و نصب کنندگان در کشورها و مناطق مختلف معناي مختلفي دارد ، خصوصاً در رابطه با اندازه محصول و قابليت خروجي.

واحد فن کوئل اساساً به دو نوع اصلي تقسيم مي شود: نفوذ به داخل و کشيدن از طريق آن. همانطور که از نامها پيداست ، در نوع اول فن ها در پشت مبدل حرارتي قرار مي گيرند و در نوع ديگر فن ها در جلوي سيم پيچ قرار مي گيرند به گونه اي که هوا را از طريق آن مي گيرند. رسم از طريق واحدها از نظر حرارتي برتر محسوب مي شوند ، زيرا معمولاً از مبدل حرارتي استفاده بهتري مي کنند. با اين وجود گران ترند ، زيرا براي نگه داشتن فن ها به يک شاسي احتياج دارند در حالي که يک واحد دمنده معمولاً از مجموعه فن هايي تشکيل مي شود که مستقيماً به يک سيم پيچ متصل مي شوند.

يک واحد فن کوئل ممکن است در داخل اتاق يا محلي که سرويس مي دهد پنهان يا در معرض ديد قرار گيرد.

يک واحد فن کوئل در معرض ممکن است به صورت ديواري ، مستقل يا سقفي نصب شده باشد ، و به طور معمول شامل يک محفظه مناسب براي محافظت و پنهان سازي خود واحد فن کوئل است ، با جلوپنجره هواي برگشتي و پخش کننده هوا براي پخش هوا در آن محفظه تنظيم شده است.

يک واحد فن کوئل مخفي به طور معمول در يک فضاي خالي سقف قابل دسترسي يا منطقه خدمات نصب مي شود. جلوپنجره هواي برگشتي و پخش کننده هوا ، که به طور معمول در سقف تنظيم مي شوند ، از واحد فن کوئل به داخل و کانال منتقل مي شوند و در نتيجه امکان انعطاف پذيري زيادي را براي تعيين محل قرارگيري مشبکها با توجه به طرح سقف و / يا طرح تقسيم بندي در داخل ، فراهم مي کند. فضا. کاملاً معمول است که هواي برگشت مجاري نيست و از خلا v سقف به عنوان پلنوم هواي برگشت استفاده مي شود.

سيم پيچ آب گرم يا سرد را از گياه مرکزي دريافت مي کند و از طريق انتقال گرما ، گرما را از بين مي برد يا گرما را به هوا مي افزايد. به طور سنتي واحدهاي فن کوئل مي توانند حاوي ترموستات داخلي خود باشند ، يا مي توانند با سيم ترموستات از راه دور کار کنند. با اين حال ، و همانطور که در بيشتر ساختمانهاي مدرن با سيستم مديريت انرژي ساختمان (BEMS) معمول است ، کنترل واحد فن کوئل توسط يک کنترل کننده ديجيتال محلي يا ايستگاه (همراه با سنسور دماي اتاق و محرک هاي شير کنترل همراه) انجام مي شود BEMS از طريق يک شبکه ارتباطي ، و بنابراين قابل تنظيم و کنترل از يک نقطه مرکزي ، از قبيل سرپرستان کامپيوتر آخر است.

بهترين فن کوئل براي نوسازي کدام است؟

علاوه بر اين ، بازسازي از ساخت و سازهاي جديد در بازار واحدهاي فن کوئل پيشي گرفته است - طرحي را که به مسائل نوسازي پاسخ مي دهد. واحدهاي فن کويل Trane UniTrane® مطابق با استانداردهاي بازار امروز است و نيازهاي فردا را پيش بيني مي کند.

براي استفاده از فن کويل چه وسايلي مورد نياز است؟

فن کويل دستگاه توزيع کننده برودت يا گرما مي باشد و براي برودت يا سرمايش به دستگاه چيلر که مولد و توليد کننده برودتي مي باشد و براي گرمايش به آب داغ توليد شده در پکيج هاي يا موتورخانه مرکزي مورد نياز است.

تفاوت صداي فن کويل با داکت اسپليت چه مقدار است و کدام يک کمتر صدا مي دهند؟

فن کويل ها مدل هاي مختلفي دارند و به همين علت شدت صداي توليدي هر يک با توجه به سرعت و دوره هاي مختلف آن متفاوت است ولي به طور کلي صداي ايجاد شده در فن کويل ها نسبت به داکت اسپليت کمتر مي باشد.

فن کوئل ها چگونه سر و صدا مي کنند؟

مايع با فشار بالا از طريق يک دريچه انبساط مجبور مي شود و از آنجا به يک سيم پيچ خنک کننده ، جايي که گرما از هواي اتاق خارج مي شود ، وارد مي شود. منبع اصلي سر و صدا در فن کوئل فن کوچکي است که هوا را از طريق سيم پيچ و در فضاي مطبوع گردش مي دهد.

فن کوئل چگونه به فن القايي شباهت دارد؟

از بسياري جهات ، سيستم فن کوئل مشابه سيستم القايي است که از سيستم هاي تغيير ، عدم تغيير و چهار لوله استفاده مي شود. واحدهاي ترمينال معمولاً يا در زير پنجره يا در يک سقف خالي نصب مي شوند که مي توان از آن تعداد زيادي از محل هاي عرضه را تأمين کرد. در حالت دوم ، از خلا v سقف مي توان براي هواي برگشت استفاده کرد.

چه نوع فن کويل هايي براي واحدهاي مسکوني مناسب است؟

فن کويل انواع مختلفي داره با توجه به طراحي و معماري داخلي واحد مسکوني بايد آن را انتخاب نمود. از نظر کارکرد و کيفيت انواع مختلف تفاوت وجود ندارد و تنها محل قرار گيري آنها باعث تفاوت در نوع آنها مي گردد.

سوالات مربوط به فن کويل

واحدهاي فن کوئل کجا استفاده مي شوند؟

واحدهاي فن کوئل در ساختمانها و موسسات مختلف با فضاي خصوصي کوچک شيوع دارند. برخي از اين ساختمانها معمولاً شامل دفاتر کوچک تا متوسط ??و حتي اتاقهاي خصوصي کازينو مي باشند. اين واحدها معمولاً توسط ترموستات محلي يا بعضي اوقات ، توسط خود سيستم مديريت ساختمان کنترل مي شوند. در بعضي از ساختمانهاي بلند مرتبه ، واحدهاي فن کوئل معمولاً به صورت عمودي قرار گرفته و مرتب مي شوند. اين ترتيب باعث مي شود که واحدها در طبقه هاي مختلف يکي بالاتر از ديگري قرار بگيرند و همه توسط يک حلقه لوله گذاري متصل شوند.

جدا از اين موسسات ، مراکز خريد با چندين فضاي کوچک همچنين استفاده از واحدهاي فن کوئل را براي خنک سازي خود ترجيح مي دهند. از آنجا که خريد و نصب FCU بسيار ارزانتر از واحدهاي کنترل هوا است ، اين فضاها معمولاً براي ارزش بيشتر پول و تکميل مناطقشان به آن مجذوب مي شوند.

مزايا و مزاياي واحدهاي فن کوئل

تهيه و نصب آن ارزان تر از ساير سيستم هاي مرکزي آيکون است - از آنجا که آنها معمولاً فضاهاي کوچک تا متوسط ??را تأمين مي کنند ، واحدهاي فن کوئل در مقايسه با سيستم واحد کنترل هوا و يک سيستم بزرگتر هواپيماي مرکزي نسبتاً ارزان تر هستند. علاوه بر اين ، نصب آنها به دليل اندازه راحت تر است و در نتيجه هزينه هاي نصب مقرون به صرفه تري نسبت به ساير سيستم ها دارد.

کنترل سطح فردي اتاق براي درجه حرارت - يکي ديگر از مزاياي داشتن سيستم واحد فن کوئل اين است که با داشتن يک سفارشي سازي در سطح اتاق براي فضاي خود ، مي توانيد با تنظيمات دما انعطاف بيشتري داشته باشيد.

کم مصرف - با تعمير و نگهداري و عملکرد مناسب ، سيستم واحد فن کوئل مي تواند بازدهي خوبي در انرژي ايجاد کند که مي تواند در مصرف انرژي و انرژي صرفه جويي کند.

برچسب ها مصالح ساختماني ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟