loading...

تهویه نوین ایرانیان

انتخاب چيلر چيلرها حرارت را براي طيف گسترده اي از فرايندها و تجهيزات فراهم مي کنند. در صورت اندازه گيري مناسب و انتخاب ، چيلر سرعت و دقت توليد را افزايش مي دهد ، از تجهيزات با ارزش فرآيند محافظت مي ک

تهویه نوین ایرانیان بازدید : 62 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

انتخاب چيلر

چيلرها حرارت را براي طيف گسترده اي از فرايندها و تجهيزات فراهم مي کنند. در صورت اندازه گيري مناسب و انتخاب ، چيلر سرعت و دقت توليد را افزايش مي دهد ، از تجهيزات با ارزش فرآيند محافظت مي کند و مصرف آب و هزينه هاي مربوطه را کاهش مي دهد. اگر اندازه آن کم باشد ، چيلر به درستي سرد نمي شود. اگر بيش از حد بزرگ شود ، به دليل دوچرخه سواري بيش از حد ناکارآمد خواهد بود. چيلر علاوه بر داشتن ظرفيت خنک کننده مناسب ، بايد مايع خنک کننده را با فشار و دبي مناسب تحويل دهد.

در اينجا چهار عامل اساسي وجود دارد که بر اندازه گيري و انتخاب چيلر تأثير مي گذارد:

دماي خنک کننده مورد نظر - اين دماي خنک کننده در ورودي فرآيند يا تجهيزات شما است. اندازه گيري دما در اين مرحله مهم است تا حرارت مايع خنک کننده هنگام انتقال از چيلر به فرآيند امکان پذير شود. هرچه مسافت بيشتري طي شود ، افزايش احتمالي گرما نيز بيشتر خواهد بود. اين گرما را مي توان با عايق بندي خط خنک کننده و قرار دادن چيلر در نزديکي تجهيزات يا فرايند خنک سازي ، به حداقل رساند.

بار گرما - اين مقدار گرما است که بايد حذف شود. معمولاً با BTU / ساعت يا وات بيان مي شود. مقدار بار گرما اغلب توسط سازنده تجهيزات تأمين مي شود.

جريان و فشار مايع خنک کننده - اين پارامترها به طور معمول توسط سازنده تجهيزات ارائه مي شوند و تابعي از سطح و ويژگي هاي انتقال حرارت فرآيند / مواد در حال خنک شدن هستند. بسيار مهم است که چيلر شما خنک کننده را با سرعت جريان و فشار مناسب تحويل دهد. اگر سرعت جريان يا فشار بيش از حد زياد باشد ، ممکن است به تجهيزات خنک شده آسيب برسد. اگر خيلي کم باشد ، حذف گرما ناکافي است. PolyScience مي تواند به شما کمک کند نوع و اندازه پمپ خنک کننده مناسب براي نيازهاي خود را تعيين کنيد.

اتلاف حرارت کندانسور - عامل نهايي موثر در انتخاب چيلر / مبدل حرارتي نحوه دفع گرماي حذف شده است. چيلرها با خازن هاي خنک کننده هوا گرما را در هواي اطراف تخليه مي کنند و براي کار فقط به برق و تهويه نياز دارند. چيلرها با کندانسورهاي خنک کننده آب گرما را به منبع تأمين آب خنک کننده تأسيسات منتقل مي کنند.

انتخاب ميني چيلر

يک راهنماي سريع براي انتخاب چيلر صحيح:

از آنجا که هر محيط صنعتي متفاوت است ، Pfannenberg يک راهنماي 6 مرحله اي براي کمک به شما در انتخاب چيلر مناسب براي برنامه خود طراحي کرده است:

مرحله 1: بار گرمايي را تعيين کنيد

 مهم است که بار گرمايي برنامه خود را تعيين کنيد تا اطمينان حاصل شود که چيلر انتخاب شده به اندازه کافي براي برنامه مورد نظر بزرگ است. روش هاي مختلفي براي تعيين بار گرما وجود دارد (در BTU) اما درک فرآيند براي محاسبه بار گرمايي دقيق.

مرحله 2: نوع خنک کننده ، دما و ميزان جريان را تعيين کنيد

 وقتي بار گرما مشخص شد ، مرحله بعدي تعيين خنک کننده ، دماي هدف آن و ميزان دبي است که چيلر بايد به فرآيند ارائه دهد. اين با روشي که گرما از آن به فرآيند به مايع خنک کننده منتقل مي شود و نوع خنک کننده مورد استفاده تعيين مي شود. به عنوان مثال ، آب ويژگي هاي متفاوتي نسبت به روغن دارد.

مرحله 3: محيط نصب را شناسايي کنيد

چيلر در چه محيطي نصب مي شود؟ به عنوان مثال برنامه هاي داخلي مي توانند دماي بالا و جو کثيف را مشاهده کنند ، در حالي که تاسيسات در فضاي باز هم مي توانند دماي محيط پايين و هم زياد را تجربه کنند. اين مي تواند اندازه چيلر را تحت تأثير قرار دهد و به لوازم جانبي مانند فيلتر هوا ، بخاري مخزن و غيره نياز دارد.

مرحله چهارم: از منحني هاي عملکرد چيلر استفاده کنيد

 اکنون از منحني هاي عملکرد چيلر موجود براي انتخاب يک مدل چيلر استفاده کنيد که بر اساس دماي تأمين آب خنک شده و بالاترين دماي هواي محيط مطابق با ظرفيت مورد نياز باشد. براي به حداکثر رساندن مقدار انتخاب چيلر ، بايد به حاشيه ايمني برنامه با توجه به اندازه قاب موجود توجه شود. تمام منحني هاي عملکرد چيلرهاي Pfannenberg را در کاتالوگ جديد مديريت حرارتي ما پيدا کنيد.

مرحله 5: منحني هاي عملکرد پمپ را بررسي کنيد

 منحني هاي عملکرد پمپ موجود را بررسي کنيد تا مطمئن شويد پمپ تأمين مي شود

فشار کافي در سرعت جريان طراحي براي جلب رضايت برنامه. مقداري مايع

سيستم هاي خنک شده داراي مسيرهاي جريان خنک کننده کوچک يا مسافت بيشتري هستند که مي توانند داشته باشند

مرحله ششم: انتخاب نهايي

 سرانجام ، در نظر بگيريد که الزامات برنامه باقي مانده مانند مشخصات قدرت ، گزينه هاي کنترل ، رد پا ، ليست نمايندگي ، رنگ و غيره توسط چيلر استاندارد انتخاب شده Pfannenberg تأمين مي شود. انتخاب چيلر استاندارد قابليت اطمينان بيشتر ، سرويس آسانتر با قطعات يدکي متداول و پشتيباني جهاني را براي شما به ارمغان مي آورد.

برند قطعات برودتي اصلي استفاده شده در ميني چيلر

قطعات اصلي عبارتند از :

کمپرسور

در ميني چيلر ها معمولاً از کمپرسور اسکرال استفاده مي‌شود اما در بعضي از ميني چيلر ها ازجمله ميني چيلر هاي صنعتي از کمپرسورهاي سيلندر پيستوني استفاده مي شود. کمپرسورهاي استفاده شده در ميني چيلر ها به صورت روشن خاموش مي باشند اما مي توان از تکنولوژي اينورتر يا کنترل دور موتور کمپرسور در ميني چيلر ها استفاده کرد که باعث کاهش مصرف برق ميني چيلر ها مي گردد.

کندانسور

کندانسور در ميني چيلر ها وظيفه خنک کردن مبرد مافوق گرم خروجي از کمپرسور را دارد. در ميني چيلر ها اکثراً از کندانسور هوا خنک استفاده مي شود. در اين نوع از کندانسور ها هوا به وسيله فن کندانسور از روي لوله هاي مسي کويل عبور مي کند و مبرد خنک مي گردد و به مايع تبديل مي شود. در تعيين ظرفيت کندانسور شرايط محيطي بسيار اهميت دارد و بايد ميني چيلر ها در محيط‌هاي باز همچون پشت بام يا تراس نصب شوند.

شير انبساط

شير انبساط در ميني چيلر ها بر روي خط مايع، بعد از کندانسور و قبل از اپراتور قرار مي‌گيرد. وظيفه شير انبساط کاهش ناگهاني فشار مبرد مي‌باشد. شير انبساط در ميني چيلر ها به دو صورت مکانيکال و الکترونيکي مي باشد.

اواپراتور

اواپراتور يک نوع مبدل حرارتي مي باشد که آب در آن خنک مي گردد. آب گرم وارد شده در اواپراتور گرماي خود را به مبرد مي‌دهد و خنک مي شود و مبرد تبخير مي گردد و وارد کمپرسور مي شود. دماي آب خروجي از اواپراتور در چيلر هاي مخصوص تهويه مطبوع 7 درجه سانتيگراد است. اواپراتور به صورت پوسته و لوله يا صفحه در ميني چيلر ها استفاده مي شود.

برند قطعات الکترونيکي و کنترلي استفاده شده در ميني چيلر

يکي از بخش هاي اصلي در ميني چيلر ها بخش الکترونيکي آن است. در بعضي از انتخاب ميني چيلر ها از کنترلر يا PLC استفاده مي شود که بايد از شير انبساط الکترونيکي نيز در اين نوع از ميني چيلر ها استفاده شود البته هزينه ها افزايش پيدا مي کند اما کيفيت و راندمان نيز متعاقبا افزايش پيدا مي کند. استفاده از ساير قطعات الکترونيکي همچون کليدهاي مينياتوري، رله ها، کنتاکتورها، کليدهاي حرارتي و … با بهترين کيفيت و برندهاي معتبر مي تواند در عمر سيستم تاثير بگذارد.

انواع چيلرهاي صنعتي (بر اساس نوع کندانسور)

چيلرهاي خنک کننده با آب. ...

چيلرهاي خنک کننده هوا. ...

مقايسه بين چيلرهاي خنک کننده هوا و خنک کننده هاي آب. ...

چيلرهاي کمپرسور بخار. ...

چيلرهاي جذب بخار. ...

انواع چيلرهاي صنعتي

سه نوع مختلف چيلر وجود دارد: (1) هوا ، (2) آب و (3) چيلر متراکم تبخيري. در هر يک از دسته هاي فوق چهار زيرشاخه براي چيلرهاي صنعتي وجود دارد: (1) رفت و برگشت ، (2) گريز از مرکز ، (3) چيلرهاي جذبي (4) و جذبي.

کدام چيلر بهترين است؟

چيلرهاي خنک شده با آب کارآيي بيشتري دارند زيرا بسته به دماي لامپ دماي محيط که از دماي لامپ خشک محيط کمتر است متراکم مي شوند. هرچه چيلر متراکم شود ، از کارآيي بيشتري برخوردار است.

از چه گازي در چيلرها استفاده مي شود؟

چيلرهايي که براي خنک سازي فرآيندهاي صنعتي استفاده مي شوند ، در گروه «تبريد فرآيند هاي صنعتي» قرار مي گيرند. مبردهاي قابل قبول براي اين برنامه عبارتند از: R-410A ، R-404A ، R-407C و R-134a در همه چيلرها پذيرفته مي شوند ، به جز مواردي که داراي کمپرسور اسکرول هستند.

چيلرها چگونه کار مي کنند؟

چيلر بر اساس اصل فشرده سازي بخار يا جذب بخار کار مي کند. ... با انتقال حرارت ، مبرد تبخير مي شود و از مايع کم فشار به بخار تبديل مي شود ، در حالي که دماي خنک کننده فرآيند کاهش مي يابد. مبرد سپس به سمت يک کمپرسور جريان مي يابد ، که چندين عملکرد را انجام مي دهد.

برچسب ها کندانسور هوا ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟