loading...

تهویه نوین ایرانیان

چیلر جذبی چگونه کار می کند؟ به طور خلاصه ، چیلر جذبی با تغییر ناگهانی فشار ، آب را خنک می کند. وقتی آب در ژنراتور گرم می شود ، فشار هوا زیاد است. آب گرما را آزاد کرده و بخار می شود. سپس ، یک لوله بخا

تهویه نوین ایرانیان بازدید : 35 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

چیلر جذبی چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه ، چیلر جذبی با تغییر ناگهانی فشار ، آب را خنک می کند. وقتی آب در ژنراتور گرم می شود ، فشار هوا زیاد است. آب گرما را آزاد کرده و بخار می شود. سپس ، یک لوله بخار را به سمت اواپراتور هدایت می کند ، جایی که فشار هوا کم است.

 

چیلرهای جذبی در کجا استفاده می شوند؟

از چیلرهای جذبی در سراسر جهان به عنوان یک راه حل کارآمد در هر کجا که بازیافت گرمای اتلاف یا منبع حرارتی حرارتی حرارتی کم وجود دارد استفاده می شود ، خصوصاً به عنوان بخشی از یک سیستم گاز طبیعی یا یک سیستم ترکیبی از گرما و نیرو (CHP).

مبرد موجود در چیلر جذبی چیست؟

معمولاً چیلرهای جذبی یا چرخه NH3-H20 (آب آمونیاک) یا چرخه LiBr (لیتیوم بروماید) هستند. در چرخه اول ، آب به عنوان جاذب عمل می کند در حالی که محلول آب آمونیاک به عنوان مبرد عمل می کند. در چرخه اخیر ، لیتیوم بروماید جاذب است و آب مبرد است

چیلر جذبی اثر دوگانه چیست؟

چیلرهای جذبی با اثر دوگانه دارای دو ژنراتور / کنسانتره هستند و مبرد بخار شونده حاصل از ژنراتور / کنسانتره دمای بالا منبع حرارتی برای ژنراتور / کنسانتره دمای پایین است و باعث کاهش نیاز به خنک کننده مبرد بخار شده می شود.

مقایسه چیلر جذبی و تراکمی

این گزارش توسط تیم مهندسی شرکت تهویه نوین ایرانیان بر اساس چیلرهای موجود در شرکت تهویه نوین ایرانیان انجام شده است.

 

چیلرهای تراکمی دارای آلودگی صوتی بوده و نسبت به چیلر جذبی دارای سروصدا و و لرزش بیشتری می باشند.

ماده ای که در مبرد چیلرهای جذبی به کار می رود آب مقطر می باشد، اما در چیلرهای تراکمی فریون ها از نوع کلروفلوورکربن ها بوده که برای محیط زیست زیان بار است.

البته موادی مانند لیتیوم کرومات و نیترات که در چیلرهای جذبی موجودند سمی بوده و از برخود با آن بایستی خودداری کرد.

چیلر جذبی یا (چیلرهای ابزوربشن) با پیروی از قوانین ترمودینامیک و فرآیندهای شیمیایی، تولید برودت می کند.

گاز طبیعی انرژی مورد نیاز این چیلر ها می باشد، همچنین مقدار کمی برق برای عملکرد سیستم ها و پمپ ها در این چیلر مورد استفاده قرار می گیرد.

افراد بسیاری سوال کرده اند که چیلر جذبی بهتر است یا تراکمی؟ برای اطلاعات بیشتر از لحاظ مقایسه های فنی و اقتصادی به مطلب مقایسه چیلر جذبی و تراکمی سری بزنید، قطعاً اطلاعات مفیدی کسب خواهید نمود.

 

قیمت چیلر جذبی

هزینه و قیمت چیلر های جذبی (ابزوربشن) با توجه به آیتم های مختلف متفاوت می باشد و برای کسب اطلاعات لازم در و استعلام قیمت ها با کارشناسان تهویه نوین ایرانیان در ارتباط باشید. اما در ادامه نکات و پارامتر هایی که در قیمت گذاری تاثیر گذارند بیان شده.

 

موارد تاثیرگذار در قیمت چیلر جذبی

نوع چیلر جذبی

سفارشی سازی محصول

میزان ظرفیت و حجم دستگاه

برند سازنده دستگاه

مدل چیلر

گارانتی و خدمات پس از فروش

جنس و کبفیت قطعات بکار رفته

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟